עמיר פרץ רותח: "לא מצביע בעד יש עתיד בשום הצבעה"

איתי גדסי No Comments on עמיר פרץ רותח: "לא מצביע בעד יש עתיד בשום הצבעה"
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית הצעת חוק הפסקת שיטת ההעסקה הקבלנית, התשע"ו–2015 של חבר הכנסת עמיר פרץ, והצעה דומה של ח"כ דב חנין.

החוק ביקש לאסור העסקת עובד בשיטה של העסקה קבלנית ולאסור על ניהול חברה שעניינה העסקת עובדים בשיטה של העסקה קבלנית. על פי ההצעה, העובר על הוראות החוק דינו קנס בשיעור של עד 226,000 ש"ח. בנוסף, הוצע לקבוע ששר הכלכלה יקים במשרדו יחידה שתפקידה יהיה אכיפת חוק זה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במהלך העשורים האחרונים העסקה קבלנית של עובדי תחזוקה, מנהל וביטחון הפכה לתופעה שכיחה בישראל בכלל ובאוניברסיטאות בפרט. כמעט תמיד מלווה צורת העסקה זו בהפרה שיטתית של חוקי העבודה ובהתעמרות בעובדים המועסקים במתכונת זו.

"ניסיונות רבים נעשו על מנת לשנות את החקיקה כך שתטיב עם עובדי הקבלן ובכל פעם מצאו המעסיקים דרך להתגבר על החקיקה ואף להציב סטנדרטים מחמירים יותר שהרעו את מעמד האדם העובד בישראל באופן קיצוני ביחס לתקופות קודמות.

"הצעה זו מטרתה לשים סוף באופן גורף לתופעה הקשה והמנצלת הזו, ולגרום לכך שכל העובדים בישראל יועסקו בהעסקה ישירה".

יוזם ההצעה ח"כ עמיר פרץ אמר: "זו הצעה שלכאורה נראית קיצונית מידי שאני מוצא שאני מתעמת לגביה עם חבריי באופוזיציה. כל חיי אני מאמין שהאדם העובד הוא המפתח ליצירת חברה טובה וצודקת יותר. כאשר אתה עובד בחברת כח אדם אתה עדיין לא הגעת לעצמאות במדינת ישראל. המדינה תוכל להגיד שיש עצמאות לאזרחיה רק כאשר הם יוכלו להתפרנס בכבוד".

"היום אני מבין שסיעת יש עתיד היא סיעה שהופכת להיות גורם אנטי חברתי מהמעלה הראשונה. יו"ר יש עתיד אמר לי: אנחנו תומכים בקפיטליזם עם חמלה. מה זה אומר? שאנחנו חוזרים למדינה שלא מדברת על צדק חברתי אלא על צדקה?

"אני מודיע מרגע זה שאני לא מצביע בעד יש עתיד בשום הצבעה".

השר יריב לוין השיב בשם הממשלה: האמת היא שזו הצעה מצוינת ואני מקווה שיבוא יום ונוכל להעביר הצעה מהסוג הזה אבל אי אפשר לעשות את הדבר הזה באבחת חרב וזה מצריך תהליך וזה בדיוק תפקידה של הכנסת ללחוץ את המערכת להביא לתיקון המצב. יש שורה של חוקים שמביאים לתיקון המצב בהיבטים שונים כך שאנחנו הולכים בכיוון הנכון. טוב שההצעה הזו מובאת לכאן והיא צריכה לדרבן את הממשלה להמשיך לפעול בעניין, אבל אם נהיה כנים אי אפשר לתמוך בהצעה כזו שעושה את זה בבת אחת.

בהצעה הראשונה תמכו 41 והתנגדו 50. בהצעה השנייה תמכו 40 והתנגדו 50



0 תגובות